top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

חמישה טיולי פריחה קלילים ובלי מאמץ

עודכן: 10 בפבר׳ 2022

יש אנשים שאוהבים מעיינות ויש כאלה שאוהבים את המדבר. יש אנשים שאוהבים יערות ויש כאלו שאוהבים שדות מוריקים. אני אוהב קצת מכל הדברים האלו אבל הכי הכי בעולם אני אוהב פריחה. זה ישמע לכם אולי קצת מוזר אבל כבר בתחילת נובמבר כשהסתווניות הראשונות פורצות מהאדמה היבשה אני מתחיל להתרגש ולשגע את כל מי שרק מוכן לשמוע על איפה פורח מה.

ויש תקופה בשנה איפה שהוא בין פברואר לאפריל, שבה הטבע שלנו מתפוצץ בצבעים משוגעים של פריחה. בתקופה הזו כל טיול הוא טיול פריחה גם אם לא קוראים לו ככה. ועדיין יש בארץ כמה אתרים שהם אתרי פריחה קלאסיים ושווים פוסט מיוחד וחגיגי.

בפוסט הזה אספר לכם על חמישה טיולי פריחה קלילים שיתאימו לכולם, והאמת שחלק מהם לא ממש נחשבים טיולים אבל יאללה... נזרום.

פריחת כלניות בגבעות הכורכר של מעגל מיכאל
נשבע לכם שזה לא בדרום אדום

שניה לפני הטיול, כמה אזהרות בטאבו כדי שלא תאכלו אותי חי בגלל כל מני אכזבות וציפיות מוגזמות.

טבע הוא לא מדע מדוייק, הדברים בו דינמיים ומשתנים משנה לשנה. יש שנים עם פריחה חזקה מאוד ויש שנים עם פריחה דלילה וקצת מאכזבת. קחו בחשבון שיכול להיות שתגיעו והכל לא יראה לכם בדיוק כמו שדמיינתם אבל עדיין ההנאה במקומות שמיד אספר לכם עליהם מובטחת כי אין כמו לצאת החוצה ביום חורפי חמים או ביום אביבי קריר (הבנתם מה עשיתי פה?). בכל מקרה אם אתם רוצים ללכת על בטוח שווה לברר מה מצב הפריחה לפני שמגיעים למקום. דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שהמקומות האלו יכולים להיות עמוסים מאוד (!!!) בשבתות. אם יש לכם אפשרות עדיף להגיע בימי שישי או באמצע השבוע, אם אין ברירה תגיעו מוקדם בשבת. ועוד דבר אחד קטן, כל המסלולים בפוסט מומלצים במיוחד בין החודשים פברואר עד אפריל. אם תגיעו קצת לפני או קצת אחרי לא יקרה כלום אבל זה יהיה קצת מחוץ לשיא הפריחה. כמובן שבכל מקום, נזהר לא לדרוך וכמובן שלא נקטוף ונשאיר מהיופי גם לבאים אחרינו.

אז הנה הם לפניכם, נשאר לכם רק לבחור (וכמובן שיש עוד רבים וטובים ברחבי הארץ) -

שמורת חוף הבונים -

פריחת צבעונים בחוף הבונים
צבעוני השרון בחוף הבונים בלי טיפת פילטר

המקום אולי מוכר לכם מעונת הקיץ ובצדק. זה אחד החופים היפים בארץ עם מפרצונים ובריכות טורקיז יפהפיות. אבל החל מסוף החורף ואל תוך האביב גבעות הכורכר שמקיפות את החוף הופכות לאחד המקומות היפים בארץ. על הגבעות פורחים מרבדי רקפות, פרחי צבעוני השרון, כלניות, סחלבים ועוד כל מני צבעוניים קטנים שאני לא ממש יודע איך קוראים להם. והשילוב הזה של פריחה צבעונית, חול וים הוא לא פחות ממושלם.

כמה הולכים - במקום מסלול הליכה מעגלי לא ארוך של בערך 2 ק"מ אבל לא חייבים ללכת את כולו.

איך מגיעים - וויז לשמורת חוף הבונים (הכניסה בתשלום, חינם לבעלי כרטיס מטמון).

גבעות הכורכר של מעגן מיכאל -

פריחת צבעונים ורקפות בגבעות הכורכר של מעגן מיכאל
כמו לטייל בתוך זר פרחים

המקום הזה הוא קסם אמיתי והוא למעשה אותו רכס כורכר שקראתם עליו לפני שניה בשמורת חוף הבונים. הפריחה מאוד דומה למה שיש בחוף הבונים ובעוצמות מטורפות. אין כאן מסלול מוגדר למעט שבילים שהוכשרו בשטח בין מקבצי הפריחה. האתר נמצא בסמוך לבריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל ועם קצת מזל תוכלו להנות גם מצפיה בעופות המים השונים שמתארחים במקום.

כמה הולכים - כמה שרוצים, אפשר רק להצטלם ולחזור לרכב ואפשר גם לבלות במקום תוך הליכה סקרנית בין גבעות הכורכר.

איך מגיעים - וויז לפארק הדיג מעיין צבי, ממש לפני הפארק אחרי הגשר שעובר מעל כביש החוף נפנה שמאלה (ולא ימינה לפארק) ומהר מאוד נגלה משמאל לנו את מקבצי הפריחה (והאנשים). הכניסה חינם.

גבעת הרקפות ברמות מנשה -

פריחת רקפות בגבעת הרקפות ברמות מנשה
זה מספיק רקפות בשבילכם?

מדובר בגבעה מיוערת שבתקופה הנכונה בשנה מתמלאת באלפי רקפות בפריחה פשוט משוגעת. בין עצי היער הוכשר שביל הליכה מסודר ומתוחם שאורכו כ 300 מטרים. בהמשך השביל יוצא מהיער אל מול נופי רמות מנשה הנהדרים וחוזר חזרה לרכב ליד פלגי המים הזורמים של נחל האזור בתקופת החורף.

איך מגיעים - וויז לגבעת הרקפות ליד גלעד.

לא רחוק משם - מפלי רז, אפשר להגיע כמעט עד המפלים עם רכב פרטי. פשוט להמשיך עם כביש האספלט הצר שנכנס לתוך השטח ליד החניה של גבעת הרקפות. קחו בחשבון שהמפלים לא זורמים תמיד באותה עוצמה וזה מאוד תלוי בגשמים של אותה שנה.

הכניסה חינם.

מנחת מגידו -

פריחת כלניות במנחת מגידו
מנחת מגידו, בלי פילטרים וקונצים של צלמים

אם תעברו ליד מנחת מגידו שנמצא לא רחוק מעפולה במהלך ימי הקיץ לא תראו שום דבר מיוחד חוץ מסתם חורשת אקליפטוסים שכמוה יש רבות ברחבי הארץ. אבל מתחת לאדמה מחכות בסבלנות אלפי פקעות של כלניות צבעוניות לעיתוי הנכון. ואז... הן פורצות החוצה בשלל צבעים. בשנים בהן הפריחה במקום חזקה אני חושב שמדובר במקום שמתמודד בכיף על תואר אתר הפריחה היפה בישראל (כשרק האתר הבא בפוסט יכול לנצח אותו).

איך מגיעים - וויז למנחת מגידו.

כמה הולכים - ההליכה היא בשבילים ייעודיים שהוכשרו לכך בתוך החורשה. לדעתי הם יכולים להתאים גם לעגלות עם גלגלים גדולים אבל יש מצב שאני טועה.

הכניסה חינם.

חורשת טל -

מה? מה? מה? חורשת טל? זו עם הקמפינג וההמונים בקיץ? בחייאת נו... מה הקשר לפריחה.

אז אני נשבע לכם שבחורף אפשר לתפוס שם פריחה משוגעת של כלניות ממש כמו בתמונה שמתחת לשורה הזו. הייתם מאמינים שאתר כל כך המוני ולא סימפטי (לפחות מבחינתי) בקיץ יכול להיות כזה יפה בחורף?

פריחת כלניות בחורשת טל
חורשת טל בחורף, הרבה יותר סימפטית מהקיץ

אין ממש מסלול הליכה במקום מן הסתם והוא יותר מתאים לפיקניק או הפסקת קפה אחרי טיול, אבל במידה והפריחה מתרחשת זה ממש אתר חובה אם אתם בצפון.

איך מגיעים - וויז לחורשת טל.

הכניסה בתשלום או בחצי מחיר לבעלי כרטיס מטמון.


יש כמובן עוד המון אתרי פריחה בארץ, וכמו שכבר כתבתי יש תקופה בארץ שכל טיול הוא טיול פריחה. אני מקווה שהפוסט הזה נתן לכם רעיון אחד לפחות לטיול פריחה קליל ולא מסובך.

אם תרצו לקבל את הפוסט הבא שלי למייל אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר בראש העמוד וכמובן שאשמח מאוד אם תעקבו אחרי גם באינסטגרם כדי לקבל רעיונות לעוד טיולים.



12,490 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page